Tehnici și proceduri actuale pentru o recrutare eficientă a personalului

Recrutarea constituie procedura esențială de identificare și selecție a capitalului uman în cadrul organizației dumneavoastră. Această etapă vă permite să identificați potențiali candidați care se disting prin expertiza lor specifică, să înțelegeți așteptările și intențiile acestora cu privire la organizația dumneavoastră, salariul oferit, precum și posibilele contribuții la dezvoltarea companiei.

În contextul actual, procesul de recrutare a personalului devine din ce în ce mai complex și meticulos. Obiectivul primordial este atragerea unor indivizi creativi, care au o viziune strategică pentru proiectele afacerii, idei inovatoare și abilitatea de a fi receptivi. Este de dorit ca acești potențiali candidați să manifeste diverse aptitudini precum munca în echipă și alte competențe relevante pentru rolul respectiv.

Aspirați la o echipă de angajați implicați în mod activ și devotați afacerii dumneavoastră, pe care să puteți conta, oferindu-le în același timp suport și încredere reciprocă. Prin urmare, este necesară implementarea unor metode și tehnici de recrutare eficiente și optimizate pentru a facilita o selecție de calitate a personalului.

Există o diversitate semnificativă de procese de selecție a angajaților și de metode de recrutare prin care puteți atrage potențiali candidați. Fiecare companie are propriul mecanism de recrutare, cu scopul de a identifica personalul cu calificări specifice pentru o anumită nișă și care să demonstreze dedicare și profesionalism în îndeplinirea responsabilităților asociate rolului respectiv.

Tehnicile de recrutare a personalului

Există două tehnici de recrutarea a personalului: cea fizică și cea digitală. Ambele sunt eficiente, însă, recrutarea digitală se poate desfășura mai rapid decât cea fizică.

  1. Recrutarea fizică – aceasta se desfășoară în fața managerului general sau a directorului și a departamentului de resurse umane. Părerile referitoare la candidat pot să fie diferite, așa că între aceștia trebuie să fie o comunicare excelentă pentru a putea ajunge de comun acord.

Recrutorul are scopul de a vedea ce calități și câtă motivație are candidatul pentru acest job. În timp ce, managerul de linie se axează pe productivitatea candidatului, adică, calitățile sale tehnice.

  1. Recrutarea digitală – cu ajutorul acestui tip de recrutare, candidații pentru acest post sunt într-un număr mult mai mare. Astfel, comunicarea dintre candidați și recrutori este mult mai eficientă.

Diversitatea platformelor de recrutare a personalului este mare. Prin intermediul acestor platforme se pot posta anunțuri pentru anumite joburi, iar recrutarea personalului este mult mai rapidă și mai amănunțită.

Comunicarea între recrutori și potențialul angajat se face adesea prin intermediul e-mail-urilor. Recrutorul poate să folosească un algoritm pentru potrivire, astfel, acesta poate să aleagă candidați ideali pentru firmă.

Metode de triaj și de evaluare a posibililor angajați

Există un număr destul de mare de candidați care participă la recrutare. Astfel, va trebui să se facă o selecție pentru a putea ca numărul respectiv de persoane să se micșoreze, iar după aceea să se facă un alt triaj cu persoanele care au un potențial mai mare pentru a putea alege viitorul angajat.

Metodele de triaj sunt următoarele:

  • Interviuri mai scurte și pe bază de comportament – acest tip de interviu este benefic pentru că se folosesc o serie de întrebări bine gândite și se așteaptă răspunsul candidatului pentru a putea fi evaluat și analizat. În acest fel, se observă diferențele dintre candidaț
  • Testări psihometrice – acest tip de teste se fac pentru a putea măsura ce caracter psihologic și abilități are candidatul vizat. Aici se verifică: abilitățile cognitive, inteligența și personalitatea. Testele acestea pot să fie realizate și online. Tot aici se poate observa și ce potențial are candidatul.
  • Realizarea unor probe – sunt momente când se folosesc anumite probe practice. În acest fel se pot observa calitățile și abilitățile pe care candidatul le are în domeniul respectiv. Astfel, selectarea este mult mai ușoară și rapidă.

Stabilirea unui proces de recrutare bun

  • Identificarea candidaților adecvați – Instituirea unui proces de recrutare bine structurat asigură atragerea doar a candidaților care se aliniază profilului specific al postului disponibil și care dispun de un set relevant de competențe necesare pentru rolul respectiv.
  • Optimizarea utilizării resurselor – Implementarea unui proces de recrutare meticulos și strategic vă permite să economisiți timp, fonduri și resurse valoroase. Astfel, puteți dedica mai mult timp potențialilor candidați care sunt compatibili cu cultura și valorile organizației dumneavoastră.
  • Evaluarea candidaților în mod obiectiv – Aceasta se realizează prin utilizarea unor metode și tehnici riguroase de evaluare a candidaților, asigurând un proces corect, obiectiv și bine definit.
  • Consolidarea imaginii profesionale a organizației – Un proces de recrutare eficient stimulează candidații să aspire să devină membri ai echipei dumneavoastră. Acest lucru se produce întrucât aceștia primesc informații relevante, răspunsuri la interogările pe care le prezintă și comunicări clare și respectuoase. În consecință, candidații își formează o impresie pozitivă asupra organizației dumneavoastră, un aspect care, de asemenea, poate atrage clienți potențiali cu un nivel ridicat de talent.
  • Minimizarea ratei de eșec – Prin intermediul unui proces de recrutare riguros și bine structurat, probabilitatea de eșec este semnificativ redusă. Astfel, procesul de selecție devine mai riguros și elimină riscul situațiilor neplăcute, cum ar fi demisiile angajaților într-un interval scurt de timp după

Screening-ul CV-urilor

Această parte a procesului de recrutare este foarte importantă. Există o serie de etape care trebuie să fie îndeplinite, iar acestea sunt următoarele:

  • Verificarea cerințelor care se cer pentru postul respectiv – recrutorii trebuie să știe de la bun început care sunt atribuțiile și cerințele pentru postul respectiv. Doar după ce știu aceste lucruri esențiale, pot să evalueze CV-urile.
  • Determinarea unor criterii – criteriile de selecție sunt importante pentru recrutori. Aceștia evaluează CV-ul în funcție de criteriile respective, ca de exemplu, dacă posibilul candidat are abilități lingvistice, tehnice, dacă a avut alte calificări etc.
  • Examinarea informațiilor personale – informațiile personale ale candidatului trebuie să fie trecut în CV.
  • Analiza asupra studiilor pe care candidatul le are – CV-ul trebuie să conțină aceste informaț În unele cazuri studiile pe care candidatul le are sunt foarte importante pentru recrutarea unui angajat.
  • Identificarea abilităților – sunt foarte bine apreciate abilitățile de comunicare a candidatului, abilitățile de rezolvare a unui probleme, aptitudinile tehnice pe care le are și leadershipul.
  • Înlăturarea unor candidați – în momentul în care unele CV-uri nu îndeplinesc aceste criterii, acestea pot să fie eliminate. Iar procesul de selecție este mult mai rapid.
  • Realizarea unei liste cu potențialii candidați – recrutorii vor face o listă cu potențialii candidați care au CV-urile în regulă și îi va chema la un interviu.

Astfel, procesul de recrutare nu este simplu deloc. Trebuie să alegeți o persoană care să fie potrivită pentru organizația dumneavoastră din mai multe puncte de vedere, să aveți o comunicare clară și deschisă, cât și să respecte anumite criterii pentru a putea fi recrutată.

Distribuie postarea: